Siste fase

Da er vi kommet så langt med restaureringen at vi faktisk ser slutten om ikke lenge.Boden har i tillegg til det som er nevnt tidligere nå fått på plass tak, takrenner og nedløp , og i går første strøk med maling.

Brannslukkingsapparat er på plass, ny varmeovn og nytt lyspunkt i taket på varmestua kom på plass i går.

Anbefaler på det sterkeste å ta seg en runde  nedover å se.

Skyvedør vil bygges ny og komme på plass snarest, i tillegg til plater på vegger i ”svalgang”. Utvendig skilting på gatesida og mot nærmeste bru vil også komme på plass etter hvert.

Vil etter hvert komme med anmodning om maledugnad innvendig.

God sommer ønskes  til de som skal ha ferie.

Styremedlem

Per Ivar Hals

Mob 920 97200

----------------------------------------------------------

Da er vi godt i gang med restaurering av vaktboden vår. Stillaset så ut som det skulle bli den største utfordringen og kostnaden når vi hadde inn 4 forskjellige firmaer til å gi tilbud på dette.

Det ble snakket om dykker til å sjekke bunnforhold og bygging fra bunn til topp, så her så vi fort kostnader bare på stillas. Løsningen vi kom opp med   var å montere 2”/6” innunder boden , så montere stillaset på disse. Dette ble Aktiv Stillas  med på og slik ble det heldigvis også,Jeg  var selv og fikk i disse og AS monterte, dette viste seg å bli helt etter boka og alle involverte var fornøyd.  Det monteres nye vinduer, legg spesielt merke til at vi har valgt større vinduer i varmestua slik at du nå virkelig får følelsen av å sitte i kanalen, 1 nytt vindu på verkstedet, der vi fra før hadde 3 små, svalgangen tettes mot Politihuset slik at vi både på denne veggen og vegg til venstre når du kommer inn i boden fra gata kan ha bilder og  noe utsmykking. Den gamle døra til toalettet tettes igjen og inn til verksted og varmestue er det montert 2 nye dører med skikkelige låser. Daglig leder og arbeidslaget vil ha nøkler til verkstedet og varmestua som har fått lås slik det er i alle havnene, så når vi er ferdig med restaureringen så må man ha nøkkel for å kunne bruke denne. Det skal i tillegg ordnes med nye møbler til varmestua når vi kommer så langt. Utvendig vil det monteres ny vindtetting, helt nytt panel helt rundt boden , nytt tak og nye takrenner og nedløp . I tillegg så skal boden males, vi vil gå bort i fra tidligere farve, kommer tilbake til endelig valgt farve litt senere. Det vil også komme opp ei ny flaggstang med vimpelen vår i , i tillegg også  skilting  som viser hvem som eier boden . Stikk mer enn gjerne innom og se på restaureringen.

Helt til slutt så vil vi invitere til dugnad for, nedvasking/  maling innvendig, ser for oss 3-4 personer 2 lørdager på rad, med noe bespisning og kaffe/mineralvann, dette kommer vi tilbake til.

Legg også allerede nå merke til at for fremtiden så vil det være Røyking Forbudt i hele boden.

Om noen lurer på noe så ta kontakt med meg på 920 97200- Per Ivar

Per Ivar Hals