Grilstad Småbåthavn er vår nyeste havn. Den ligger like øst for Trondheim. I restaurantbygget som er under oppføring vil vi ha vårt klubbkontor fra våren 2016. Restauranten åpner våren 2017. Drivstoffanlegg er under prosjektering og vil stå ferdig til sesongen 2016. Det blir salg av både bensin og diesel via en kortautomat. Havna får også kameraovervåkning våren 2016 og det er ca. 160 parkeringsplasser oppe på moloene med spesialpris for parkering for medlemmer som har båt i havna. Det er av kommunen stilt strenge krav til utforming av havna og bruk av materiell, så kun noe av det beste av havnemateriell som er å få tak i er benyttet. Det kan nevnes at det er lagt ned kobberplater på bunnen under pirene hvor flytebryggene er jordet for å unngå at krypstrøm og tæringsskader på båtene. Det er anlagt en liten slip ved indre molo hvor båter kan settes ut fra båthenger. Når havna er ferdig utbygd vil den romme ca. 650 båter. Havna kan ta i mot båter opp til 15 meters lengde.